Cătălin Silegeanu (AUR) critică dezinteresul guvernului față de trenurile României, afectate de anulări și lipsa inițiativelor de redresare.
Sursa poza si informatii: infobt.ro
Trenurile României riscă să rămână fără legături vitale, avertizează senatorul Cătălin Silegeanu
Senatorul AUR Cătălin Silegeanu atrage atenția asupra deciziei companiilor CFR Călători și Transferoviar de a anula zeci de trenuri care conectau orașe importante din țară, inclusiv Botoșani. Parlamentarul critică lipsa de reacție a autorităților și subliniază importanța dezvoltării infrastructurii feroviare pentru economia națională.
Începând cu 1 septembrie și 1 octombrie, zeci de trenuri care interconectau regiunile țării vor fi anulate de către CFR Călători și Transferoviar Călători. Orașe precum Bacău, Suceava, Iași, Galați și București vor rămâne fără o parte din legăturile feroviare, deși România are nevoie urgentă de prioritizarea dezvoltării rețelei de infrastructură la standarde europene pentru stimularea creșterii economice și atragerea investițiilor.
Decizia operatorilor feroviari va afecta sute de mii de români, din cauza imposibilității companiilor de a achita tarifele de infrastructură de 41 de milioane de lei, în timp ce statul român are datorii restante de peste 139 de milioane de lei către CFR, pentru compensații și facilități de călătorie.
„Asistăm la o complicitate tăcută a guvernelor care s-au perindat la putere și a Ministerului Transporturilor la distrugerea CFR, împinsă spre faliment, totul din lipsa banilor care, însă, au existat pentru a alimenta conturile partidelor politice prin subvenții în valoare de 386 de milioane de lei în 2024”, a declarat senatorul Silegeanu.
Parlamentarul subliniază că, în 35 de ani, s-au cumpărat prea puține locomotive noi, căile ferate au fost vândute la fier vechi, iar călătorii au îndurat ore de întârzieri în condiții precare, care atentau la siguranța lor. „Doar în ultimele săptămâni au existat două cazuri în care călătorii au fost răniți de geamuri care s-au prăbușit în vagoane, dar niciun politician aflat la guvernare nu a fost scandalizat”, a adăugat Silegeanu.
„Calea ferată trebuie astăzi să fie o prioritate strategică a României, cuprinsă în programul național de dezvoltare. Este soluția care poate conecta rapid regiunile istorice, să reducă aglomerația de pe șosele și să asigure un transport sigur pentru călători și marfă. Este nevoie de investiții masive în linii, poduri și electrificare, de reconectarea comunităților izolate și de achiziții de material rulant produs în România”, a concluzionat senatorul AUR.
Dacă guvernul nu va lua măsuri urgente de a proteja rețeaua feroviară, vom pierde o sursă vitală pentru resuscitarea economiei, a avertizat Cătălin Silegeanu.
Articol preluat de pe Info Botoșani.