cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

Gigantul auto german Volkswagen a anunțat o reducere temporară a producției la mai multe dintre fabricile sale din Germania, în contextul cererii scăzute pentru mașinile electrice. Această decizie vine ca un semnal de alarmă pentru ambițiile Uniunii Europene de a realiza tranziția către vehicule electrice.

Măsuri de reducere a producției

Volkswagen va opri, la mijlocul lunii octombrie, producția la fabricile din Dresda și Zwickau pentru o săptămână. În plus, fabrica din Osnabrück, situată în Saxonia, va avea săptămâna de lucru scurtată cu o zi. Totodată, uzina din Emden, care produce modelele ID.4 și ID.7, va fi închisă pentru câteva zile.

Impact și context

Decizia Volkswagen este văzută ca o lovitură pentru planurile de electrificare ale UE în următorul deceniu. Reputația Volkswagen, un simbol al puterii economice germane, subliniază importanța acestei acțiuni. De la reunificarea Germaniei, uzina din Zwickau a fost transformată complet pentru a susține producția de vehicule electrice, o tranziție care a marcat sfârșitul producției automobilelor tradiționale cu motor cu combustie internă.

Un fenomen mai amplu în Europa

Volkswagen nu este singurul producător afectat; Stellantis, care deține branduri precum Fiat și Peugeot, urmează un model similar de reducere a producției în multiple fabrici din Europa. Această decizie coincide cu o scădere în vânzările de vehicule electrice, în timp ce cererea pentru modelele hibride a crescut, reflectând îngrijorările persistente ale consumatorilor privind autonomia și infrastructura de încărcare.

Conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, vehiculele electrice constituie doar 16% din totalul vânzărilor noi de mașini în Europa, în timp ce hibridele reprezintă 37%. Discrepanța se accentuează în sudul Europei, unde lipsa infrastructurii de încărcare descurajează adoptarea vehiculelor electrice.

Provocări și perspective

Pe fondul acestor dificultăți, brandurile auto chineze câștigă teren pe piața europeană. De exemplu, vânzările mărcii chineze BYD au crescut cu aproape 250% în primele opt luni ale anului 2023 comparativ cu anul anterior. Aceasta pune presiune suplimentară asupra producătorilor europeni de a se adapta rapid la dinamica pieței.


Andreea Rusu

Andreea Rusu este o jurnalistă din Botoșani cu un ochi ager pentru realitățile locale și o voce autentică ce reflectă viața comunității. Crescută în inima orașului, Andreea scrie cu pasiune despre tot ce mișcă în Botoșani – de la știri de interes public, inițiative civice și povești inspiraționale, până la cultura locală și tradițiile care definesc zona. Cu un stil clar, echilibrat și empatic, articolele ei sunt un punct de referință zilnic pentru botoșănenii care vor să fie informați corect și rapid.

Știri Generale

Știri Generale
Ce s-a întamplat ieri - 8 noiembrie 2025 - în Botosani
ce trebuie să știe călătorii
Ceață Densă în Județul Botoșani
Cele mai importante evenimente culturale din Botosani - 9 noiembrie 2025
Cinci morți, inclusiv patru directori ai producătorului de componente pentru avioane de vânătoare
Combatem ura și intoleranța în societatea actuală
Comisia Europeană și Belgia nu au ajuns la un acord privind finanțarea Ucrainei din activele rusești înghețate, Belgia cere alternative înainte de summitul UE din decembrie
Congresul PSD a fost o farsă fără opțiune, cu lideri impuși și 3.000 de participanți fără voce
Cutremur puternic de 6,8 magnitudine în largul coastei estice a Japoniei, urmat de replici și alertă de tsunami
Doi turiști români răniți ușor într-un incident armat lângă Piața Taksim, cauzat de un conflict între interlopi locali
emisiile au crescut cu 34% în 30 de ani, iar investițiile în energie verde rămân sub 20% din total