Contract semnat pentru tronsonul cel mai provocator al autostrăzii A8.

Autostrada A8, cunoscută și sub denumirea de „Autostrada Unirii”, a făcut un pas semnificativ în dezvoltarea sa. Miercuri, 29 octombrie 2025, a fost semnat contractul pentru lotul Grințieș–Pipirig, considerat cel mai dificil segment din sectorul montan al autostrăzii.
Detalii despre proiect
Acest tronson se întinde pe 31,5 kilometri și presupune lucrări complexe, inclusiv:
- 16 tuneluri, cel mai lung având 940 de metri.
- 60 de poduri și viaducte, două dintre ele depășind 1 kilometru în lungime.
- 12,7 milioane de metri cubi de rocă excavată, estimare pentru lucrările de săpătură.
Valoarea totală a contractului este de 5,97 miliarde de lei. Acesta a fost adjudecat de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt, grup din care fac parte firmele lui Dorinel Umbrărescu. Semnarea oficială a avut loc cu Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), la mai bine de trei luni după desemnarea câștigătorului licitației.
Context pentru cititorii din Botoșani
Deși acest tronson nu traversează județul Botoșani, finalizarea sa va avea un impact pozitiv asupra infrastructurii rutiere din întreaga regiune. Autostrada A8 va facilita conexiuni mai rapide și mai sigure între Moldova și restul țării, inclusiv județul nostru. Astfel, botoșănenii vor beneficia de o mobilitate crescută și de oportunități economice sporite.
Perspective și așteptări
Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 54 de luni, împărțite în 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Acest proiect ambițios reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere a României și în conectarea mai eficientă a regiunilor țării.
În concluzie, semnarea acestui contract marchează un moment crucial în realizarea Autostrăzii A8, cu beneficii semnificative pentru întreaga comunitate, inclusiv pentru locuitorii județului Botoșani.