Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Începând cu 7 octombrie, Meta va notifica utilizatorii Facebook și Instagram despre schimbările importante referitoare la utilizarea datelor personale colectate prin inteligența artificială, în scopul personalizării conținutului și a reclamelor.

Meta a precizat că aceste modificări vor fi aplicabile celor care utilizează funcțiile de inteligență artificială ale companiei. Cu toate acestea, chiar și utilizatorii care nu folosesc MetaAI vor fi informați despre aceste schimbări, fără a avea opțiunea de a renunța.

Cum va folosi Meta datele utilizatorilor

Compania va colecta detalii despre interacțiunile utilizatorilor cu funcțiile AI, fie că vorbim de comenzi vocale sau textuale. De asemenea, datele vor include și informațiile despre aprecierile și conturile urmărite. Scopul acestui demers este furnizarea de sugestii personalizate, de la videoclipuri de tip reels la reclame. De exemplu, dacă un utilizator discută cu MetaAI despre drumeții, i s-ar putea recomanda ulterior grupuri de drumeții sau produse relevante.

Asigurările Meta privind datele sensibile

Chiar dacă aceste schimbări implică o utilizare mai extinsă a datelor, Meta a subliniat că informațiile sensibile, cum ar fi cele despre opiniile religioase, sănătate sau originea etnică, nu vor fi utilizate pentru personalizarea reclamelor sau a altor tipuri de conținut. Scopul principal este de a îmbunătăți experiența generală a utilizatorilor.

Disponibilitatea modificărilor

Noua funcționalitate este programată să fie lansată în majoritatea regiunilor pe 16 decembrie, dar nu și în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Coreea de Sud, unde legislația protejează mai bine datele utilizatorilor.

Pentru utilizatorii din aceste regiuni, modificările nu se vor aplica datorită reglementărilor locale stricte privind protecția datelor personale, asigurând un grad mai mare de confidențialitate.

Aceste schimbări reflectă încercarea Meta de a integra tehnologia AI într-un mod mai direct cu experiența utilizatorilor săi, menținând în același timp un standard ridicat de confidențialitate.


Andreea Rusu

Andreea Rusu este o jurnalistă din Botoșani cu un ochi ager pentru realitățile locale și o voce autentică ce reflectă viața comunității. Crescută în inima orașului, Andreea scrie cu pasiune despre tot ce mișcă în Botoșani – de la știri de interes public, inițiative civice și povești inspiraționale, până la cultura locală și tradițiile care definesc zona. Cu un stil clar, echilibrat și empatic, articolele ei sunt un punct de referință zilnic pentru botoșănenii care vor să fie informați corect și rapid.

Știri Generale

Știri Generale
Ce s-a întamplat ieri - 8 noiembrie 2025 - în Botosani
ce trebuie să știe călătorii
Ceață Densă în Județul Botoșani
Cele mai importante evenimente culturale din Botosani - 9 noiembrie 2025
Cinci morți, inclusiv patru directori ai producătorului de componente pentru avioane de vânătoare
Combatem ura și intoleranța în societatea actuală
Comisia Europeană și Belgia nu au ajuns la un acord privind finanțarea Ucrainei din activele rusești înghețate, Belgia cere alternative înainte de summitul UE din decembrie
Congresul PSD a fost o farsă fără opțiune, cu lideri impuși și 3.000 de participanți fără voce
Cutremur puternic de 6,8 magnitudine în largul coastei estice a Japoniei, urmat de replici și alertă de tsunami
Doi turiști români răniți ușor într-un incident armat lângă Piața Taksim, cauzat de un conflict între interlopi locali
emisiile au crescut cu 34% în 30 de ani, iar investițiile în energie verde rămân sub 20% din total