Oprire Prelungită în Apropierea Botoșaniului Conform Asociației Moldova vrea Autostradă
Sursa poza si informatii: monitorulbt.ro
Autostrada Pașcani-Bacău, care ar conecta municipiul Botoșani la rețeaua de drumuri de mare viteză, înregistrează progrese foarte lente, potrivit observațiilor Asociației „Moldova vrea Autostradă”.
Asociația a publicat recent clipuri video care ilustrează ritmul de lucru pe cele trei loturi ale autostrăzii Bacău – Pașcani, evidențiind un avans de doar câteva procente în ultimele luni.
Lotul 1: Săucești – Trifești (30,3 km)
Progresul fizic raportat de CESTRIN este de 38%, ceea ce reprezintă o creștere de doar 5 procente în ultimele patru luni. Termenul contractual a fost prelungit până în aprilie 2026. „Structurile sunt abia la început – «ies din pământ», cum s-ar spune, deși ne dorim cât mai curând să vedem și primele grinzi ridicate. S-a mai lucrat la structuri din partea de nord a lotului, dar finalizarea realistă pare a fi în august 2026. Lucrările la terasamente și stabilizarea solului se desfășoară timid, cu puține echipe pe structuri. Este nevoie de un ritm mult mai alert pentru a livra la timp!”, notează Asociația.
Lotul 2: Trifești – Gherăești (19 km)
Progresul fizic este de 30%, cu un avans de 7% față de filmările făcute în luna martie. Asociația estimează că ar putea fi deschisă parțial circulația în acest an pe această porțiune. „Timpul a devenit o componentă critică în lumina ultimelor anunțuri făcute cu privire la rămânerea loturilor dintre Focșani și Pașcani în PNRR și finanțarea lor 100% din acest program, condiționat de finalizarea șantierelor pe care lucrează UMB în termenul august 2026.”
Lotul 3: Mircești – Pașcani (28,09 km)
Progresul fizic raportat de CESTRIN este de 26,7%, cu termen de finalizare în noiembrie 2025. „Se lucrează în condiții de iarnă pe toate cele trei loturi ale acestei secțiuni”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Antreprenorul român este mobilizat în șantier și execută lucrări de decopertare, fasonare armături, săpături debleu și aprovizionare cu materiale.”
În concluzie, ritmul lent al lucrărilor pe autostrada Pașcani-Bacău ridică semne de întrebare cu privire la respectarea termenelor de finalizare și la impactul asupra conectivității regiunii Moldovei.